شب ادراری کودکان از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

شب ادراری کودکان  از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

کودکانی که شب ادراری دارند نباید مواد رنگی مثل شیر کاکائو، شکلات، آب میوه های صنعتی و همچنین سوسیس و کالباس که مثانه را تحریک می کند، مصرف کنند.

شب ادراری در کودکان بالای ۵/۵ سال هر سال ۱۵ درصد کاهش می یابد و در ۱۴ سالگی به یک درصد می سد.

نباید کودک خود را مرتب دعوا کنیم باید او را توجیه کنیم و متوجه این قضیه بکنیم که قبل از خواب به دستشویی رفته و ادرار کند.
یکی از روش های بسیار بد و زشت این است که والدین پدرها و مادرها فرزندان خود را پس است شب ادراری کتک زده و آنها را بسیار تنبیه سخت می‌کنند.
توصیه ای که ما به والدین کودکان داریم این است که باید بدانند کودک ما اگر متوجه این قضیه در خردسالی می شد به هیچ عنوان در جای خود ادرار نمی‌کرد.
پس باید ابتدا متوجه این قضیه بشویم که این کار کودک یعنی شب ادراری از عمد نبوده و کودک آموزش های لازم را برای حتی قبل از خواب نیاموخته.
قطعاً به یاد دارید و همه جا شنیده اید که کودک را قبل از خوابیدن به دوتا مورد سفارش می کنند اولیه مسواک و دومی دستشویی رفتن.
به کودک خود آموزش دهید که قبل از خوابیدن به دستشویی برود و پس از زدن مسواک و دستشویی کردن به بستر خواب خود رفته و با خیال راحت تر بخوابد.
کودک خود را توجیه کنید که شب ادراری چه ضررهایی می تواند به او برساند.
به هیچ عنوان کودک خود را با کسی مقایسه نکنید و نگویید که فلانی این کار را نمی‌کند زیرا این اتفاق در روحی کودک بسیار تاثیر گذاشته و او را شکسته می کند.
سعی کنید بیشتر به فرزند خود آموزش بدهید زیرا فرزند متولد شده هیچ آموزشی ندیده است و اگر این اتفاق ها می افتد دو دلیل دارد دلیل اول اینکه ما آموزش کافی به او نداده ایم دلیل دوم اینکه او را یاب عدم توجه کرده ایم یا به طور نامناسب تنبیه کرده ایم.
شب جاری کودکان در همه کودکان یک امری طبیعی می باشد ولی سعی کنید این اتفاق را شما تا قبل از ۵ سالگی به پایان برسانید.

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲