افسردگی فصلی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶-۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴

افسردگی فصلی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶-۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴

افسردگی فصلی

فصل پاییز و زمستان با سرد شدن هوا و کاهش نور در روز در سیستم هورمونی برخی افراد تاثیراتی دارد که با شناخت آن می‌توان از عوارض مربوطه جلوگیری کرد. تغییرات خلقی و پایین آمدن انرژی روانی و نوسان هایی که تجربه می شود قابل پیش بینی است و با دستکاری  محیط زندگی می‌تواند فرد را قوی کرده که به هنگام بروز که خلقی ها و بی حوصلگی ها تدابیری را بیاندیشید.

بدین منظور رعایت موارد زیر توصیه می گردد:

گرم نگه داشتن بدن و محیط منزل

ایجاد نور کافی و ترکیبی از رنگ‌های درخشان مانند زرد و نارنجی

خوردن غذاها و نوشیدنی‌های با طبع گرم

اندیشیدن به افکار مثبت و امیدبخش

خواب کافی و استراحت به هنگام

تجسم سازی و ریلکسیشن

چیدمان منزل و دور ریختن وسایل اضافی جهت ورود انرژی های جدید

استفاده از نماد های آرامبخش و دارای انرژی های مثبت

افکار خوش احساسی افکاری که در شما احساسات عالی را بر می انگیزد

گوش دادن به موسیقی و خواندن کتاب های الهام بخش.

 

به منظور بالا بردن انرژی زندگانی در خود و دیگران به کوشید و از لحظات زندگی لذت ببرید اگر در درون خود احساس بی ‌انگیزگی دارید آن را جدی بگیرید و با مشاوره تخصصی از عواقب احتمالی پیشگیری کنید. در معرض افکار منفی بودن و انسان های که از بدی ها و نداشتن ها می گویند و یا به داشته های دیگران حسادت می ورزند به مرور زمان می‌تواند در شما تاثیر بگذارد با دوری کردن از افراد مزاحم و کار کردن بر روی خود می‌توانید جمع دوستان را تشکیل دهید که با شما همفکر هستند و سبب تشویق برای رسیدن به آرزوهای تان باشید.

هر زمان که احساس ناامیدی شما را فرا گرفت پس از تخلیه احساسات به صورت گریه و یا نوشتن افکار و یا سوزاندن و پاره کردن عکس های که از گذشته که احساساتی بد را از شما بیرون می‌کشد فضای خالی برای ورود انرژی های مثبت جدید به زندگی تان بگشایید.

خاطرات گذشته و نگه داشتن تجربه های بعد و تحقیر امیز و ناکارآمد سبب می شود شما به مردابی تبدیل شوید که کثیفی های بیشتری را به خود جذب می کنید از آنها رها شوید آنها را ببخشاید و شروعی دوباره داشته باشید البته تا افکاری جدید که از مشاور و یا کتاب های مفید فرابگیرید.

با احساس شکرگزاری از هر آنچه که همین الان دارید حتی آب تصفیه شده میتوانید حسی خوب در خود ایجاد کنید از تنهایی و سکوت نگریزید و با قرار گرفتن در حالت مدیتیشن به خاموشی افکارتان دهید و آرامش عمیق درونی را تجربه کنید.

گام به گام این مراحل را دنبال کنید و پشتکار خود را تقویت کنید گاهی لازم دارید که یک نفر شما را هل دهد و یا در چشمان زیبای شما نگاه کند و بگوید که شما را دوست دارد و شما می توانید.

باعث قدرتمند شدن اطرافیان‌تان شوید و حالی خوب به همگان هدیه دهید افراد را توانمند سازیم و آنها را به آرزوهای شان نزدیک کنید ابتدا امر بایست بدهید تا بگیرید لذا به دوستانتان کادو دهید هدیه های از جنس عشق آرامش مانند تکه نوشته که بر روی درب یخچال می چسبانید و جمله امیدبخش و نوازشگر که باعث شادی روح می گردد شما روحی هستید در قالب جسمانی پس به روان خود اهمیت بیشتری دهید افکار و عبارتهای تاکیدی مثبت به مراتب تاثیر بهتری از کرم های آرایشی بر زیبای شما خواهند داشت فکر آرام سبب درخشیدن جسم شما و سلامت تر روز افزون شما خواهد شد. هر روز بر روی خود کار کنید و با پیشرفت مداوم خود شادی و آرامش خود را تا آخر عمر بیمه کنید.

نویسنده: مرضیه مبری (روانشناس)