درمان لجبازی کودکان از دیدگاه مشاور خانواده

درمان لجبازی کودکان از دیدگاه مشاور خانواده : اثرات جانبی تنبیه از دیدگاه مشاور خانواده : اثرات جانبی تنبیه : اثرات جانبی تنبیه در فرزندان بزرگسالان و همچنین در افراد مسن و پیر زشت ترین و زننده ترین کار ممکن می تواند باشد. اصولاً طبیعی است که فرزندانم آیا کودکان و اشخاص خردسال به دلیل وجود اشتباهات و همچنین استفاده نامناسب از وسایل و یا گوش ندادن به حرف های بزرگ ترا همچنین انجام دادن کارهایی که در حیطه سنین فرزندان خردسالان و کودکان نمی باشد باعث می‌شود که بزرگتر های آنها به شدت آنها را تنبیه کنند و اثرات جانبی تنبیه به شدت پس از آن بر روی فرزند و خردسال و کودک مان اثر شدیدی می گذارد.

چرا تنبیه بدنی ؟

چرا عده ای از افراد سعی دارند با تنبیه بدنی کودک را توجیه یا از اشتباه اش متوجه کنند؟
چرا همیشه سعی دارند با کتک زدند و یا با استفاده از دمپایی جارو کمربند و یا هر وسیله ای که بتواند باعث شود که کودک را تنبیه کنند این کار زشت و ناپسند را انجام میدهند. بررسی‌هایی که حاصل شده متوجه این قضیه شده انذ که اینگونه اشخاص دارای اختلالات روحی و روانی خاصی می‌باشند. یعنی یا در کودکی خودشان را هم تنبیه کرده اند یا اینکه این اشخاص بسیار عصبی و افسرده می باشند و از اختلالات روحی و روانی رنج می برند. اگر ما بدانیم که اثرات جانبی تنبیه بر روی هر شهر می‌تواند چه قدر تاثیرگذار و بد باشد هیچ وقت با هیچ کس این کار را انجام نمی دهیم و هیچ وقت کسی را تنبیه بدنی نمی کنیم.
یک لحظه خود را به جای کودک بگذاریم آیا شما هم دوست دارید کسی شما را اینگونه تنبیه کند؟
اصولاً افراد زورگو افراد نادرست افراد عصبی و به اصطلاح خودشان همه چیز فهم این کار زشت و ناپسند را انجام می دهند احساس می‌کنند که دارای قدرت می باشند و هیچ چیز نمی تواند جلوی آنها را بگیرد آنها دارای قدرت خاصی می‌باشند و حتا هیچ کس جرات آن را هم ندارد که به این اشخاص حرفی بزند.
طبیعی است که بدانید باید این گونه افراد را به کلینیک روانشناسی برده و با مشاوره های لازم و تکنیک های خاص متوجه آن بشوند که این تنبیه و اثرات تنبیه چه عوارضی  میتواند داشته باشد.
وقتی کودک اشتباه می کنند با آن چگونه برخورد کنیم و چگونه آن را تنبیه کنیم؟
خیلی ها سوال می کنند که آیا هیچ وقت نباید تنبیه انجام داد جواب خیر میباشد اتفاقاً همیشه در جاهایی که یک شخص منظور فرزند میباشد تنبیه را باید بر روی آن انجام داد در زمانی که او اشتباهی انجام می دهد.

چگونه فرزند را تنبیه کنیم؟

ابتدا باید اینگونه پاسخ داد که منظور از تنبیه همان تنبیه بدنی نمی باشد یعنی او را مجازات کنیم و برای کار اشتباهی که کرده  کمی دعوا کنیم  تا آنجایی که میتوانیم کودک خود را تنبیه بدنی نکنیم و از زدن ضربه های بی مورد به بدن و سر و صورت او خودداری کنیم.

درمان لجبازی کودکان از دیدگاه مشاور خانواده | درمان بیش فعالی کودک، درمان پرخاشگری کودک توسط بهترین روانشناس کودک در تهران دکتر افتخار حمیدی

 

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴- مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲