اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک۱-۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶

اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک۱-۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶-

اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک1-02122715886-02126851286
اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک۱-۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶

بیماری بولیما چیست؟ چرا فقط مانکن ها و دختران جوان دچار این بیماری می شوند؟ آیا از این بیماری اطلاعی دارید؟

بولیمیا یک اختلال ذهنی است که دختران نوجوان و جوان را گرفتار می سازد و با دوره ای غذا نخوردن و روزه داری مشخص می شود.«بولیمیا» یکی از بیماریهای روحی و ذهنی محسوب می‌شود که فرد مبتلا احساس گرسنگی شدیدی می‌کند؛و در پی تنشهای روحی در بازه زمانی کوتاهی،مقادیر زیادی غذا مصرف می‌کند و به سبب این مهار نداشتن بر غذا خوردن و برای جلوگیری از افزایش وزن به رفتارهای جبرانی دست می‌زند.
معمولا بیماران تسلطی بر غذا خوردن ندارند و غذاهایی را که کالری بالایی دارند و بلع و استفراغ آنها راحت است انتخاب می‌کنند.ترس از افزایش وزن و به هم ریختن تناسب اندام سبب بروز رفتارهای جبرانی از جمله ورزشهای بسیار سخت،روزه‌داری،برنامه های غذایی سخت،تحریک برای ایجاد استفراغ،سوء استفاده از دیورتیک‌ها (ادرارآورها)، سوء استفاده از مسهل ها،استفاده از داروهایی که سوخت‌ و ساز بدن را افزایش می‌دهد مثل هورمونهای تیروئیدی می شود.
این افراد در مورد وزن‌ خود بسیار حساس اند و، با تحریک برای بازگشت غذا و استفراغ،غذاهای خورده را استفراغ می‌کنند یا با مصرف دارو سبب ایجاد استفراغ می‌شوند.

اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک1-02122715886-02126851286
اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک۱-۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶-

علایمی که ممکن است این بیماران نشان دهند عبارت است از:
*علایم شایع دستگاه گوارش مثل درد شکم (بخصوص در افرادی که استفراغ را تحریک می‌کنند)،نفخ، یبوست،دفع گاز.

* علایم ریوی ناشی از ورود مواد غذایی به مجرای تنفسی که ممکن است سبب عفونت ریوی شود.

* قطع قاعدگی که در ۵۰% از این بانوان رخ می‌دهد و در بیشتر موارد به صورت دوره‌های نامنظم قاعدگی بروز می کند.

* تورم پاها در افرادی که داروهای ادرار آور و مسهل استفاده می‌کنند.در معاینه فیزیکی این افراد، ممکن است بزرگی دوطرفه غدد پاروتید و غدد بزاقی مشهود باشد.

* همچنین،در افرادی که استفراغ را تحریک می‌کنند،زخمهایی روی زبان و لثه ایجاد می‌شود و اسید معده نیز سبب خوردگی و تخریب دندا‌نها می‌شود.

* بر هم خوردن ضربانات قلبی و در نتیجه اختلالات الکترولیتی نیز در این افراد وجود دارد.

* در نوع دیگری از این بیماری،کاهش درجه حرارت بدن و کاهش فشار خون وجود دارد که البته چندان شایع نیست.

* گاهی نوع دیگری از بیماری تظاهر می‌کند و این افراد در زمانی مشخص (یک ساعت) غذایی بیشتر از حد طبیعی مصرف می‌کنند و قادر به مهار کردن رفتار خود نیستند؛ولی این نوع بیماری با رفتارهای جبرانی همراه نیست.
معمولا بیماریهای روحی و روانی – بخصوص افسردگی و اضطراب با بولیمیا همراه است و این افراد این علایم را نشان می‌دهند:پرهیز از برقراری ارتباط‌ چشمی،افکار خودکشی و دیگرکشی، خستگی،آشفتگیهای روحی،بیحوصلگی،بیحالی،اضطراب و افسردگی،قضاوت و اراده ضعیف.

اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک1-02122715886-02126851286
اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک۱-۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶-

عوارض بولیمیا:
* خرابی دندانها و لثه با اسید معده.

* کاهش آب بدن و کاهش سطوح پتاسیم که به ضعف شدید و ریتم‌های نامنظم قلبی منجر می‌شود.

* استفاده از داروهای مسهل سبب تحریک‌پذیری مخاط مری و روده می‌شود و استفاده مکرر آ‌نها به یبوست می‌انجامد.

با این همه،درمان برای درمان این بیماری به گروهی ‌درمانی نیاز داریم:
مشاور تغذیه: برای بازگرداندن کمبودهای بدن،متخصص تغذیه باید برنامه غذایی سالم و مقوی برای بیمار تجویز کند.

روانپزشک و مشاور: این قسمت درمان یکی از کارهای بسیار اصولی ‌است؛چون ریشه اختلالات غذا خوردن در مشکلات روحی و عاطفی است.پزشک به بیمار کمک می‌کند تا افکار مخرب و منفی خود را بازنگری ‌کند.مشاور کمک می‌کند تا افراد خانواده نگرشی صحیح به این بیماری داشته باشند و در فرآیند درمان بیمار را کمک کنند.

اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک1-02122715886-02126851286
اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک۱-۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶-

داروها: در برخی از موارد،داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب برای این بیماران تجویز می‌شود.این داروها سبب بهبود در اختلالات غذا خوردن می‌شود.
نتیجه یک تحقیق آمریکایی که بر روی ۸۰ بیمار سنین ۱۲ تا ۱۹ سال نشان داد مشارکت والدین در درمان نوجوانان مبتلا به بولیمیا حملات ناشی از ابتلا به این بیماری را بعد از شش ماه درمان ۳۹ درصد کاهش داد در حالی که در روش های مرسوم درمان این بیماری که همراه دوران درمانی است بعد از شش ماه ۱۸ درصد کاهش حملات مشاهده می شود.
بنابراین گزارش،به عقیده محققان دانشگاه شیکاگو والدین در درمان نوجوانان مبتلا به اختلال تغذیه ای بولیمیا نقش بی نظیری ایفا می کنند دراین روش والدین نوجوان را حین رفتن به کلینیک و درمان در آنجا همراهی می کنند و در خانه فرزند خود را تشویق به خوردن مرتب غذا میکنند.
بر اساس این گزارش،هنوز مشخص نیست که دقیقا مشارکت والدین در درمان و یا توجه آن ها به غذاخوردن نوجوان در خانه کدام درمان را ارتقا می بخشد.گفتنی است،بولیمیا یک اختلال ذهنی است که دختران نوجوان و جوان را گرفتار می سازد و با دوره ای غذا نخوردن و روزه داری مشخص می شود.
به دنبال هشدار‌های سازمان بهداشت جهانی در مورد مرگ مانکنهای تبلیغاتی در برزیل و اسپانیا، فرانسه قانون جدیدی را علیه به کارگیری این افراد تصویب کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز امور زنان و خانواده به نقل از شیعه آنلاین، حزب اتحاد برای جنبش مردمی به رهبری “نیکلا سارکوزی” قانونی را که به موجب آن استفاده از مدلهای تبلیغاتی با فیزیک فوق العاده لاغر ممنوع می شود، به تصویب پارلمان رساند.

اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک1-02122715886-02126851286
اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک۱-۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶-

بنا بر این قانون، به کارگیری مدلهای تبلیغاتی لاغر و وادارساختن آنها به لاغرماندن برای استفاده در تبلیغات بازرگانی غیرقانونی بوده و مجازات در پی خواهد داشت. این قانون شامل تبلیغات در شبکه های تلویزیونی، مجله ها، پایگاههای اینترنتی و تبلیغات خیابانی می شود.

 

همچنین کسانی که با متدهای ویژه کم خواری اقدام به برگزاری دوره های تربیت مدلهای تبلیغاتی می کنند، تا ۳۰ هزار یورو مجازات می شوند. مرگ دو مانکن جوان که چندی پیش بر اثر رژیم های طولانی مدت دچار سوء تغذیه، از کار افتادن قلب و نارسایی کلیه شدند، صنعت مد در فرانسه را نیز تحت تاثیر قرارداد.

اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک1-02122715886-02126851286
اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک۱-۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶-

مرگ مانکن برزیلی بعد از مرگ همتای اروگوئه‌ای او که دچار نارسایی قلبی شده بود، اتفاق افتاد و اعتراض متولیان بهداشت را برانگیخت. تا آنجا که حتی سازمان بهداشت جهانی هم واکنش نشان داد و در گزارشی نگرانی خود را از کم وزنی بیش از حد دختران جوان و گرسنگی کشیدن مفرط آنها برای تقلید از مدل‌ها، اعلام کرد.

 

پزشکان سازمان بهداشت جهانی با بررسی وزن تعداد زیادی از مدل های لباس، دریافت وزن آن‌ها حداقل ۱۰ کیلوگرم کمتر از استاندارد شاخص سلامتی است. از آن پس دولتها موظف شدند بر فعالیت شرکتهای تبلیغاتی نظارت کنند. در واقع شرکت‌های مد مجبور شدند در انتخاب مانکن‌های خود شاخص جدیدی در نظر بگیرند.

 

کشورهایی مانند آرژانتین واسپانیا شرکت‌های تبلیغاتی  را ملزم کرده اند قبل از شروع هر برنامه، گواهی سلامت مدل‌های خود را ارائه دهند. این موج حتی به انگلستان نیز رسیده و وزیر فرهنگ این کشور با اشاره به الگو گرفتن دختران جوان از مدل‌های بسیار لاغر، از مجریان نمایشگاه های مد خواسته مدلهای بسیار لاغر و استخوانی را به کار نگیرند.  در انگلیس تقریبا ۵ تا ۱۰درصد زنان ۱۴ تا ۲۴ ساله از بیماری “انورکسیا” (بی اشتهایی) رنج می‌برند. به گفته پژوهشگران انگلیسی سن ابتلای این بیماری پایین آمده و کودکان ۷-۸ ساله را هم گرفتار کرده است.

 

به تازگی کشور ایتالیا نیز با وجود مقاومت‌هایی که متولیان مد در ابتدا نشان دادند، به جمع این کشورها پیوسته است. در ایتالیا دو میلیون نفر به بیماری های ناشی از گرایش به لاغری دچارند و ۶۰ درصد نوجوانان ایتالیایی دوست دارند از آنچه هستند لاغرتر باشند.

نخوردن مانکن ها تا سر حد مرگ
تهران- خبرگزاری ایسکانیوز:هفته «مد» لندن یکی از مهم ترین رویدادهای صنعت پوشاک اروپاست که امسال از پانزدهم تا بیستم سپتامبر در موزه تاریخ طبیعی بریتانیا برگزارمی شود.
آنا کارولینا رستون- مانکن ۲۱ ساله برزیلی- که فقط ۴۰ کیلو بود بر اثر بی اشتهایی عصبی جان باخت

به گزارش روز دوشنبه گروه حوادث ایسکانیوز:به جز پوشاک، موضوع دیگری نگاهها را درهفته «مد» امسال لندن به خود جلب کرده است؛ نگرانی های فزاینده نسبت به وضعیت سلامتی مانکنهای بسیار لاغر اندام .
طی سالیان اخیر،شمار رو به افزایشی از مانکن ها به اختلال کم اشتهایی حاد دچار شده اند که در بعضی موردها حتی منجر به مرگ آنان شده است.
نگرانی های روزافزون،شورای «مد» بریتانیا را بر این داشت که تحقیقی جامع پیرامون سلامت مانکن ها انجام دهد.بر اساس نتیجه همین پژوهش،شورای «مد» بریتانیا توصیه کرده طراحان فقط از مانکن هایی استفاده کنند که گواهی سلامت جسمی دارند.
مجریان هفته «مد» لندن اما هشدار شورای یاد شده را امسال به اجرا نگذاشته اما گفته انداز سال آینده این شرط به رویه تبدیل می شود.گزارش ایسکانیوز می افزاید،
تنها محدودیتی که امسال برای مانکن ها تعیین شده، داشتن دست کم ۱۶ سال سن است.
آنا کارولینا رستون- مانکن ۲۱ ساله برزیلی- که بسیا لاغربود چندی پیش بر اثر بی اشتهایی عصبی جان باخت.
وی یکی از معروف ترین مانکن های برزیل بود و در حالی جان باخت که پیش تر،همتای اروگوئه ای او به نام«لوییل راموس»به خاطر نارسایی قلبی ناشی از بی اشتهایی عصبی در هفته ویژه مد تسلیم مرگ شد.
آنا ۱۷۲ سانتی متری هنگام مرگ فقط ۴۰ کیلوگرم یعنی وزن یک دختر ۱۲ ساله بود و پزشکان درباره لاغری بیش از اندازه اش بارها به او هشدار داده بودند.به گزارش ایسکانیوز،پس ازقربانی شدن لوییل و آنا، مجمع های پزشکی جبهه گیری تندی علیه شرکت های مد داشت و آنها را متهم کرد که باعث ترویج سوتغذیه و لاغری مفرط دختران شده اند./۱۲۰

 

مشاوره و روانشناسی

تلفنی رایگان خدمات روانشناسی – مشاوره- روانپزشکی – آرامش درمانی – هیپنوتیزم درمانی – مجوز ۶۶۰۷۲

-☎️ ۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶

۰۹۱۲۳۲۴۵۵۱۰

۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۵۶

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۴۶

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۴۰

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۶۰

بهترین مشاور و روانشناس خانواده و ازدواج ❤️❤️❤️??? مشاوره آنلاین – مشاوره حضوری، تلفنی – اعصاب و روان نوروفیدبک- بایوفیدبک-

?????????????

تحت نظر متخصص اعصاب و روان_ متخصص روانشناسی – متخصص مشاوره – مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره قبل از ازدواج – مشاوره نوجوان، مشاوره کودک – درمان افسردگی، وسواس، استرس، بیش فعالی – اختلالات یادگیری – مشاوره تحصیلی- کنترل خشم – درمان اتیسم

– – ???? ?????????

مطالب آموزنده و درمان در سایت : https://ravanshenasa.com

و اینستاگرام ما ? @DR.RAVANSHENAS1

خیابان نیاوران چهارراه مژده نبش نجابت جو پلاک ۳۵۲ طبقه دوم شمالی ۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶- – ۰۹۱۲۳۲۴۵۵۱۰–۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴-۰۲۱۲۶۸۵۲۹۵۶–۰۲۱۲۶۸۵۲۹۴۶

telegram.me/ravanshenasiii

https://t.me/ravanshenasiiii

مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره کودک ، مشاوره قبل از ازدواج- مشاوره خواستگاری- مشاوره نوجوان – مشاوره شغلی- مشاوره تحصیلی- مشاوره بازرگانی- تنظیم خانواده

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۵۶

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۴۶

۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶

۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴

۰۹۱۲۳۲۴۵۵۱۰

۲۶۸۵۲۹۴۰

۲۶۸۵۲۹۶۰

آدرس: تهران- خیابان نیاوران- چهارراه مژده- نبش نجابت جو- پلاک ۳۵۲- طبقه ۲ شمالی – طبقه فوقانی بانک پاسارگاد

روانشناسی ، روانپزشکی- زوج درمانی- مشاوره طلاق-

مشاوره و روانشناسی- مشاوره خانواده و ازدواج

http://moshaverehezdevaje.com

مشاوره و روانشناسی- مشاوره خانواده و ازدواج

https://ravanshenasa.com

مشاوره و روانشناسی- مشاوره خانواده و ازدواج

http://khanevadehh.com

مشاوره و روانشناسی- مشاوره خانواده و ازدواج

https://ppsyc.com

آدرس: مشاوره و روانشناسی کودک منطقه ۱- نیاوران چها رراه مژده نبش نجابت جو پلاک ۳۵۲ طبقه ۲ شمالی بانک پاسارگاد

مشاوره تلفنی رایگان

مشاوره خانواده و ازدواج ۲۲۷۱۵۸۸۶-۲۲۷۲۸۹۰۴

مشاوره کودک و نوجوان- ۲۲۷۲۸۹۰۴-۲۲۷۱۵۸۸۶

زوج درمانی توسط متحصص مشاوره ۲۲۷۲۸۹۰۴-۲۲۷۱۵۸۸۶

روان درمانی  ۲۶۸۵۲۹۴۰-۲۲۷۲۸۹۰۴

هیپنوتراپی-۲۶۸۵۲۹۴۰-۲۲۷۲۸۹۰۴

مشاوره شغلی- ۲۲۷۱۵۸۸۶-۲۶۸۵۲۹۶۰

مشاوره تحصیلی– ۲۲۷۲۸۹۰۴ ۲۶۸۵۲۹۴۰-

روانپزشک-۲۲۷۱۵۸۸۶-۲۲۷۲۸۹۰۴-

روانشناس– ۲۲۷۱۵۸۸۶ ۲۶۸۵۲۹۴۰-

روانکاوی—۲۶۸۵۲۹۶۰-۲۲۷۲۸۹۰۴

آرامش درمانی—۲۶۸۵۲۹۴۰- ۲۲۷۲۸۹۰۴

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «اختلال مانکنی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک منطقه یک۱-۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶»

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.