لاغری با هیپنوتراپی

لاغری با هیپنوتراپی

 

لاغری با هیپنوتراپی _ مطالعات و پژوهش های صورت گرفته در جهان نشان داده اند که لاغری با هیپنوتراپی، اثرات درمان کننده اثبات شده ای در درمان اختلالات وزن، پرخوری و چاقی دارد. هیپنوتیزم به عنوان یک علم یا پدیده ای است که در آن انسان به ضمیر ناخودآگاه و سیستم غیر ارادی بدن دست یافته و با ایجاد یک پیوند مناسب بین این حوزه و ضمیر خودآگاه، فرد را به شکوفایی ذهنی می رساند.

به دلیل عدم اطلاع رسانی در خصوص کاربردهای این علم در درمان بیماری ها، این واژه ناملموس مانده است که ما درصددیم روش های درمانی هیپنوتیزم و کاربردهای آن را در کاهش وزن و لاغری با هیپنوتراپی منعکس کنیم.

هیپنو درمانی

بسیاری از افراد جامعه به این حقیقت پی برده اند که هیپنوتیزم درمانی در معالجه اکثر بیماریهای جسمی، روانی، عاطفی، هیجانی و . . . همچنین در درمان ضربه های روانی، اضطراب، افسردگی، ترس های ناشناخته و عصبی یا فوبیا ها، مشکلات رفتاری، و … تاثیرات موثر و مهمی دارد. لذا در سالهای اخیر، در کشورهای مختلف علاقه مردم در زمینه هیپنوتیزم درمانی افزایش شگرفی پیدا کرده است.

از طرف دیگر، امروزه روش های درمانی مختلفی برای درمان چاقی مورد استفاده قرار گرفته اند، که در این میان، فقط آنهایی که شیوه ی زندگی را منطبق با شرایط و نیازهای فرد تغییر داده و اعتمادبه نفس را افزایش می دهند، شانس موفقیت طولانی مدت دارند.

روش لاغری با هینوتراپی

در روش لاغری با هینوتراپی، درواقع، هیپنوتیزم به فرد کمک می کند تا بتواند شیوه زندگی خود را در جهت رسیدن به هدف، براحتی اصلاح نماید. تا به شکلی کارآمد بتواند رژیم غذایی و فعالیت بدنی متناسب با رسیدن به اندام ایده آل را رعایت کند. ضمن اینکه، سوخت و ساز بدن را در سطح بالاتری نگه دارد، و با حفظ آرامش، از پرخوری در مواقع هیجان زدگی و برانگیختگی اجتناب نماید.

و درمجموع شیوه ی زندگی سالمتری را اتخاذ نماید. بنابراین، می توان گفت، هیپنوتراپی برای لاغری، هم در سطح فیزیولوژیک، و هم در سطح رفتار و شیوه زندگی می تواند مؤثر باشد. حال شاید این سئوال پیش بیاید که اصلا این هیپنوتراپی چی هست؟!

هیپنوتراپی چیست؟

هیپنو تراپی یک تکنیک متکی بر دانش روان شناسی و فیزیولوژی اعصاب است و یکی از روش‌های درمانی مکمل برای روش‌های جاری درمانی است، که دارای قدمتی چند هزار ساله بوده و از اواسط قرن بیستم به صورت آکادمیک و رسمی پی‌گیری می‌شود.
این روش درمانی که به یونان باستان و تمدن پارس برمی‌گردد، قسمت اصلی درمان در معابد یونان بوده است. ولی کاربرد جدیدتر آن در قرن ۱۸ میلادی آغاز شده و بیشتر آن را به فرانس آنتوان نسبت می‌دهند.
انجمن پزشکی آمریکا (AMA) در سال ۱۹۵۵ هیپنوتراپی را به عنوان یک درمان موجه پزشکی به رسمیت شناخت و متناسب با آن در سال ۱۹۵۷ انجمن کلینیکی هیپنوتیزم در آمریکا پایه گذاری شد.


هیپنوتراپی چگونه درمان می کند؟

با پذیرش این اصل که انسان مجموعه ای از جسم، ذهن و روح است، به این حقیقت می رسیم که با تقویت ذهن می توان جسم بیمار را نیز نیرویی تازه بخشید، یا به اصطلاح در کالبد او روح تازه ای دمید.
انسان در تمامی لحظات، آگاهانه یا ناآگاهانه در جستجو و تلاش برای یافتن و حفظ تعادل و توازن است. هر گاه نیرویی این توازن و تعادل را بر هم زند، نیرویی متضاد در وجود شخص ایجاد می شود، که تقابل آن با نیروی بیرونی موجب بروز بیماری های جسمی یا آشفتگی و اضطراب روحی خواهد شد.

اما پریشانی های روحی بر خلاف ناراحتی های جسمی قابل رویت نیستند و حتی در برخی موارد یک آشفتگی روحی خود را به صورت یک بیماری جسمی آشکار می کند و تا زمانی که عامل روحی اولیه از بین نرفته است، بیماری جسمی ناشی از آن نیز درمان نمی پذیرد.

هیپنوتراپی در کاهش وزن

مرکز تنظیم وزن بدن، در قسمتی از مغز به نام هیپوتالاموس قرار دارد. این مرکز از طریق اثر بر میزان سوخت و ساز بدن و همچنین تغییرات حس سیری و گرسنگی، وزن بدن را در محدوده خاصی تنظیم می نماید. در افراد چاق و یا لاغر، احتمالا تنظیم این مرکز دچار اختلال شده و وزن هدف را بالاتر و یا پایین تر از وزن ایده آل بدن تعیین می کند. بنابراین شخص دچار حس گرسنگی و یا سیری کاذب شده و سوخت و ساز بدن بصورت نابجا دچار کاهش و یا افزایش می شود.

ناکامی های متعددی که در اجرای رژیم های مختلف، پرهیزهای غذایی، و شیوه های متفاوت کاهش وزن، نصیب شما شده است، باور این که “من نمی توانم لاغر بشوم” را در ضمیر ناخودآگاهتان به تثبیت رسانده است.
چنین افکار منفی با تکرار مداوم ضمیر ناخودآگاهتان را برای چاق ماندن برنامه ریزی می کند و هر چقدر هم که تصمیمات قاطع و عادت های جدیدی در خودتان ایجاد کنید، بدون آنکه خودتان متوجه باشید ضمیر ناخودآگاهتان، شما را به مکان اولتان بر می گرداند.

این افکار منفی انگیزه ی شما را برای کاهش وزن به شدت کاهش می دهد و هیجاناتی چون ناراحتی و خوشحالی احساس گرسنگی شما را افزایش می دهد و اشتهای کاذب در شما ایجاد می کند.

موارد استفاده دیگر از هیپنوتراپی

همانطور که می دانید، هیپنوتیزم فقط برای درمان بیماری نیست، بلکه همه انسان ها، می توانند از هیپنوتیزم بهره ببرند و در جهت کسب حال خوب و تثبیت آن، و دست یابی به موفقیت ها و اهداف گوناگون خود از آن سود ببرند. از جمله موارد استفاده در هیپنوتراپی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ ) افزایش عزت نفس، بالا بردن کارایی شخصی و اعتماد به نفس
۲ ) کنترل وزن و چاقی و ماندن در وزن ثابت و لاغری با هیپنوتراپی
۳) پیشرفت تقویت تاثیر اقدامات درمانی در کنترل فوبیا (ترس)
۴ ) کنترل رفتارهای بچه گانه و پرخاشگری، عصبانیت‌‌های بی‌دلیل
۵) تقویت حافظه در مطالعه و آمادگی موفق برای امتحانات
۶ ) استقرار رفتار و روحیات بهتر در افراد
۷ ) موفقیت های شغلی و زندگی و خانوادگی

۸) کاهش اضطراب، کاهش هر نوع سردرد از نظر شدت و فرکانس
۹ ) حذف موانع روحی و روانی در زمینه شخصی، خانوادگی و اجتماعی
۱۰ ) کمک به تغییر عادات بد مثل وسواس و جایگزینی عادات مثبت
۱۱ ) کم رنگ کردن خاطرات ناخوشایند گذشته و رهایی از خاطرات بد
۱۲ ) کنترل اضطراب و برقراری آرامش فردی
۱۳ ) ترک سیگار و مواد مخدر اعتیادآور و مشروبات الکلی
۱۴ ) تقویت اراده و پشتکار و سخت کوشی


تاثیر گذاری لاغری با هیپنوتراپی

آنچه که امروزه برای برخی سوال ایجاد می‌کند این است که، آیا می‌توان با استفاده از این روش، برخی عادتهای فکری نادرست را درمان کرد؟ و یا این روش می تواند به یافتن علت برخی افکار و علل‌ تنش‌های رفتاری و حل چنین مشکلاتی کمک کند!
جواب این سئوال مثبت است، زیرا یکی از بزرگترین اهدافی که می توان از طریق هیپنوتراپی به آن دست یافت، تغییر قالب های فکری است. زیرا، هنگامیکه شخص در خلسه هیپنوتیک قرار دارد، ذهن او در مقابل افکار و ایده های جدید کمترین مقاومت را از خود نشان می دهد و هیپنوتراپ می تواند از طریق تلقین جملات و یا تصویر سازی ذهنی، بذر ایده های نو و تغییر رفتار را در ذهن او بکارد.

کارکرد لاغری با هیپنوتراپی

در روش لاغری با هینوتراپی، با استفاده از هیپنوتیزم می توان مرکز تنظیم وزن را مجدداً برای وزن ایده آل برنامه ریزی نمود. بنابراین، با تغییرات سوخت و ساز بدن، و همچنین اشتها، به مرور وزن به حالت مطلوب نزدیکتر خواهد شد.
از سوی دیگر، به کمک تلقین و تصویرسازی ذهنی، تصویر جدیدی از شخص با وزن و اندام متناسب در ذهن او ایجاد می شود، و آن را در حافظه ی ذهن ناخودآگاه خویش ذخیره می نماید.

بنابراین، در لاغری با هیپنوتراپی تمام نیروهای ذهنی فرد برای رسیدن به هدف متحد شده و بکار گرفته می شوند، و در نتیجه، بصورت ناخودآگاه، شیوه زندگی و رفتارهای فرد و همچنین، فرآیندهای فیزیولوژیک و متابولیسمی، دستخوش تغییراتی در جهت رسیدن به اندام ایده آل خواهد شد.

نظر متخصصان در باره لاغری با هیپنوتراپی

در این خصوص، روان شناسان و مدیران اجتماعی براین باورند که بسیاری از مشکلات زندگی روزمره که گریبانگیر افراد هستند، در ضمیر ناخودآگاه آنها ریشه دارد. به عنوان مثال، مردی که در کودکی در خطر پرت شدن از ارتفاع قرار داشته، امروز که ۵۰ سال از آن حادثه می‌گذرد چیزی از آن را در خاطر ندارد، اما ترس از ارتفاع همچنان در ضمیر ناخودآگاه او ثبت شده است.

فریال کامران پور متخصص هیپنوتراپی از لندن می‌گوید: افرادی که بیماریهای روحی_روانی پیدا می‌کنند، به ویژه در ایران، بی‌درنگ به مصرف قرص‌های آرام بخش روی می‌آورند، که در اغلب مواقع، این داروها مسکن هستند. ولی مشکل اصلی پابرجا می‌ماند و اعتیاد به داروهای آرام بخش نیز به آنها اضافه می‌شود.

در حالیکه، هیپنوتراپی مستقیما با روح انسان و به ویژه با ضمیر ناخودآگاه او در ارتباط است. به گفته وی درمان مشکلات روحی افراد، از طریق ضمیر ناخودآگاه آنان با میزان موفقیت اجتماعی آنها ارتباط دارد و یک هیپنوتراپ می‌تواند به طور کلی زندگی فرد را تغییر دهد.

نظر روانشناسان در باره هیپنوتراپی

داود نجفی توانا (روانشناس) معتقد است، هیپنوتیزم درمانی، عبارت است از، بردن فرد به یک حالت خلسه جسمانی و ذهنی که در آن روش القاء‌ متفاوت است. همچون هنر جراحان که همگی یک درس را خوانده‌اند اما در عمل تبحر هر کدام کیفیت کارشان را نشان می‌دهد.

نجفی توانا می‌افزاید: فشارهای روانی و عقده‌های درونی چیزی است که در درون فرد در طول زمان به وجود می‌آید و هیپنوتیزم بر روی این بخش از آگاهی فرد و ذهن هوشیار فرد کار می‌کند که در آخر به نظر می‌رسد روی منطق و شناخت فرد تاثیرگذار است.


مدل های هیپنوتراپی

۱٫ مدل هیپنوتراپی روان پویایی
۲٫ مدل هیپنوتراپی اریکسون
۳٫ مدل هیپنوتراپی تحولی ـ شناختی
۴٫ مدل هیپنوتراپی شناختی رفتاری

روش هیپنوتیزم درمانی

در این حالت، درمانگر پس از صحبت کردن با بیمار و ایجاد آمادگی ذهنی و روحی در او، در صورت نیاز بیمار به القای خلسه هیپنوتیزمی، او را به عمق مناسبی که برای برنامه درمانی اش مناسب باشد، می رساند و در این شرایط به هیپنوتیزم درمانی می پردازد.
در هیپنوتیزم درمانی درمانگر برای کمک به درمان یک بیماری یا تقویت یک صفت مطلوب بیمار را یاری می کند تا در حالت هیپنوز قرار گیرد و تلقیناتی با هدف درمان به بیمار ارائه می شود.
به این نوع هیپنوتیزم،هیپنوتیزم بالینی یا Clinical Hypnotism می گویند. لازمه آن این است که درمانگر بلد باشد چگونه فرد را به سمت هیپنوز راهنمایی کند و چه نوع تلقیناتی به او ارایه دهد.

هیپنوتیزم در مانی در حل مشکل چاقی

درمانگر برای کمک به درمان چاقی با تقویت تصویر اندام ایده آل در ذهن، بیمار را یاری می کند تا در حالت هیپنوز قرار گیرد، و تلقیناتی با هدف درمان به بیمار ارائه می شود. مثل جمله من می توانم شما را لاغر کنم …
لازمه این روش این است که درمانگر بلد باشد چگونه فرد را به سمت هیپنوز راهنمایی کند، و چه نوع تلقیناتی به او ارایه دهد. در حقیقت، به بیمار تفهیم می شود که مشکل از چه نوع ماهیتی است. به نوعی، فرد، شناخت بهتری از مشکل خود و چگونگی لاغری با هینوتراپی پیدا می کند، و به او تلقیناتی داده می شود که چگونه باید با شرایط موجود مقابله کرد.

تکنیک لاغری با هیپنوتراپی

در مورد تکنیک هیپنوز نیز باید گفته شود از زمانی که فرد وارد وضعیت هیپنوز می شود تا زمانی که از این وضعیت بیرون می آید مسیری مانند مسیر زیر طی می شود که ‌رایــج تــریــن تـکـنـیــک استفـاده از روش آرام ســـازی پـیــش رونــده عـضــلانــی اســت.

• از فــرد خـواسـتـه می شود که راحت تکیه بدهد. متنی گفته می شود که براساس آن از فرد خواسته می شود که اجازه دهد عضلات بدنش به ترتیب از پنجه پا ریلکس و شل شود. سپس عضلات کف پا، ساق پا و …، از فرد خواسته می شود اجازه دهد که آرامش به صورت صعودی از اندامش بالا رود. در این اثنا همزمان از شخص می خواهیم هر وقت ریلکس شدن را در عضلات مختلف حس کرد بـا انـگـشـت خـود اشـاره دهـد. به این اصطلاحا سیگنال فکری- حرکتی می‌گویند.
• بـه هـمـیـن تـرتـیـب ادامـه پـیـدا مـی کـنـد تا کل عضلات از کف پا تا سر ریلکس و شل شوند. این الـقـا هـیـپـنـوز اسـت. در مـرحـلـه بـعـد الـقـائات و تـلـقـیـنـاتـی متناسب با مشکل بیمار به وی ارائه می‌شود.

• در ایـن تـلـقـیـنـات بـه فـرد تـلـقین می شود که تـــوانــایــی کـنـتــرل رفـتــار خــود را دارد چــرا کــه می‌خواهد رابطه ای خوب با اطرافیانش داشته بـاشد. معمولا القا هیپنوز حدود ۱۵دقیقه طول می کشد. تلقینات درمانی نیز حدود ۱۵تا۲۰ دقیقه طول مـی کـشـد.
• برای بازگشت از هیپنوز هم از فرد خــواسـتــه مــی شــود کــه بـا شـمـارش مـعـکـوس چشمـانـش را باز خواهد کرد و تمام آرامش و نکات مثبتی که در این زمان تجربه کرده است را همراه خواهد داشت .

نکته:

هیپنوتیزم درمانی یا هیپنوتراپی یک روش درمان است که در یک مرحله یا مراحلی از آن از هیپنوتیزم استفاده می شود. هـیـپـنـوز، یـک کـار آمـوزشی است.
به مریض تفهیم می شود که بیماری اش از چه نوع ماهیتی است. فرد شناخت بهتری از بیماری خود پیدا می کند و به او تلقیناتی داده می شود، که چگونه باید با این بیماری مقابله کرد. بنابراین، لااقل بیش از یک جلسه لازم است. ترجیحا جلسات بیشتر کمک کـنـنـده اسـت. در لاغری با هیپنوتراپی هم به همین صورت می باشد.


کلام آخر لاغری با هیپنوتراپی

فراموش نکنید که هر فرایندی از ذهن آغاز شده و در ذهن نیز به پایان می رسد. پس، قبل از شروع هر نوع شیوه ی تغذیه، لازم است که ضمیر ناخودآگاهتان را از نو برنامه ریزی کنید.
لاغری با هیپنوتراپی، همچنان که از نامش پیداست، ضمیر ناخودآگاه شما را به گونه ای برنامه ریزی می کند که شما را به خوردن مواد غذایی سالم و طبیعی تشویق می کند و با کاهش هیجانات منفی اشتهای کاذب شما را کور می کند و با رسیدن به آرامش ذهنی در خوردن خود محتاط شده و کنترل کاملی روی اشتهای خود خواهید داشت.
بنابراین، عادت های غذایی بهتری خواهید داشت و به اندام بهتر و زیباتری دست خواهید یافت. سالم و تندرست باشید

 

مشاوره و روانشناسی

تلفنی رایگان خدمات روانشناسی – مشاوره- روانپزشکی – آرامش درمانی – هیپنوتیزم درمانی – مجوز ۶۶۰۷۲

-☎️ ۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶

۰۹۱۲۳۲۴۵۵۱۰

۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۵۶

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۴۶

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۴۰

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۶۰

بهترین مشاور و روانشناس خانواده و ازدواج ❤️❤️❤️??? مشاوره آنلاین – مشاوره حضوری، تلفنی – اعصاب و روان نوروفیدبک- بایوفیدبک-

?????????????

تحت نظر متخصص اعصاب و روان_ متخصص روانشناسی – متخصص مشاوره – مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره قبل از ازدواج – مشاوره نوجوان، مشاوره کودک – درمان افسردگی، وسواس، استرس، بیش فعالی – اختلالات یادگیری – مشاوره تحصیلی- کنترل خشم – درمان اتیسم

– – ???? ?????????

مطالب آموزنده و درمان در سایت : https://ravanshenasa.com

و اینستاگرام ما ? @DR.RAVANSHENAS1

خیابان نیاوران چهارراه مژده نبش نجابت جو پلاک ۳۵۲ طبقه دوم شمالی ۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶- – ۰۹۱۲۳۲۴۵۵۱۰–۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴-۰۲۱۲۶۸۵۲۹۵۶–۰۲۱۲۶۸۵۲۹۴۶

telegram.me/ravanshenasiii

https://t.me/ravanshenasiiii

مشاوره خانواده و ازدواج، مشاوره کودک ، مشاوره قبل از ازدواج- مشاوره خواستگاری- مشاوره نوجوان – مشاوره شغلی- مشاوره تحصیلی- مشاوره بازرگانی- تنظیم خانواده

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۵۶

۰۲۱۲۶۸۵۲۹۴۶

۰۲۱۲۲۷۱۵۸۸۶

۰۲۱۲۲۷۲۸۹۰۴

۰۹۱۲۳۲۴۵۵۱۰

۲۶۸۵۲۹۴۰

۲۶۸۵۲۹۶۰

آدرس: تهران- خیابان نیاوران- چهارراه مژده- نبش نجابت جو- پلاک ۳۵۲- طبقه ۲ شمالی – طبقه فوقانی بانک پاسارگاد

روانشناسی ، روانپزشکی- زوج درمانی- مشاوره طلاق-

مشاوره و روانشناسی- مشاوره خانواده و ازدواج

http://moshaverehezdevaje.com

مشاوره و روانشناسی- مشاوره خانواده و ازدواج

https://ravanshenasa.com

مشاوره و روانشناسی- مشاوره خانواده و ازدواج

http://khanevadehh.com

مشاوره و روانشناسی- مشاوره خانواده و ازدواج

https://ppsyc.com

آدرس: مشاوره و روانشناسی کودک منطقه ۱- نیاوران چها رراه مژده نبش نجابت جو پلاک ۳۵۲ طبقه ۲ شمالی بانک پاسارگاد

مشاوره تلفنی رایگان

مشاوره خانواده و ازدواج ۲۲۷۱۵۸۸۶-۲۲۷۲۸۹۰۴

مشاوره کودک و نوجوان- ۲۲۷۲۸۹۰۴-۲۲۷۱۵۸۸۶

زوج درمانی توسط متحصص مشاوره ۲۲۷۲۸۹۰۴-۲۲۷۱۵۸۸۶

روان درمانی  ۲۶۸۵۲۹۴۰-۲۲۷۲۸۹۰۴

هیپنوتراپی-۲۶۸۵۲۹۴۰-۲۲۷۲۸۹۰۴

مشاوره شغلی- ۲۲۷۱۵۸۸۶-۲۶۸۵۲۹۶۰

مشاوره تحصیلی– ۲۲۷۲۸۹۰۴ ۲۶۸۵۲۹۴۰-

روانپزشک-۲۲۷۱۵۸۸۶-۲۲۷۲۸۹۰۴-

روانشناس– ۲۲۷۱۵۸۸۶ ۲۶۸۵۲۹۴۰-

روانکاوی—۲۶۸۵۲۹۶۰-۲۲۷۲۸۹۰۴

آرامش درمانی—۲۶۸۵۲۹۴۰- ۲۲۷۲۸۹۰۴