نقش مذهب از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

نقش مذهب از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

نقش مذهب
نقش مذهب در خانه و خانواده و همچنین در محل کار و اجتماع
نقش مذهب در این مواردی که ذکر شود می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
یعنی به گونه ای که در مذهب می تواند باعث ایجاد اختلاف شدیدی در خانه و خانواده و یا همچنین ارباب رجوع در محل کار یا دوستان و آشنایان شود.
ما در این مورد فقط در خصوصی ایجاد مشکلاتی که مذهب می‌توانند ایجاد می کند صحبت می کنیم .
ببینید اگر این پیام را کسانی که بسیار مذهبی میباشند میخوانند باید بدانند که به هر کسی باید احترام گذاشت در مورد مرحله اول این می باشد که اگر ما کسی را دیدیم که بی دین بی شخصیت کافر و یا حتا اعتقاد نداشت نمی توانیم آن را مورد حکم یا قضاوت قرار دهیم.
همانطور که در آیه های قرآن و همچنین ادیان الهی عنوان کردند بزرگترین قاضی خدا می باشد روز محاکمه هم در آن دنیا به کارهای همه رسیدگی می کند.
پس باید بدانیم این ما نیستیم که باید دیگران را قضاوت کنیم زیرا خدایی در آن بالا سر وجود دارد.
راه ها و روش های مقابله با افراد مذهبی و همچنین نقش مذهب در افراد و ایجاد ارتباط میان آنها.
یکی از مشکلاتی که مذهب می‌توانند بین مردم تفرقه بیاندازد آن هم این میباشد که اشخاص دارای مذهب به شدت بالا بخواهند با زورگویی یا خودخواهی جلوی دیگران را بگیرند.
وضعیت و نقش مذهب نباید به گونه ای باشد که در خانه بین افراد خانواده تفرقه بیاندازد.
به طور مثال اگر در خانه ای یک شخص بسیار مذهبی باشد در ایام سوگواری و شهادت بخواهد در خانه مداحی بگذارد و صدای آن را بلند کند باعث ایجاد تفرقه و مشکل بین خود و دیگر افراد خانواده می شود زیرا شاید در خانه ای یک یا چندین شهر از اینگونه اتفاقات و رخدادها راضی نباشد.
باید به عقیده دیگران احترام بگذارید و همچنین نوع و عزاداری و سوگواری خود را به شیوه دیگری که به دیگران آسیب نرساند ایجاد کنیم.
حتما شنیده اید که ناک ترین افراد کسانی می‌باشند که هر کاری که دوست دارند و می‌خواهند و باب میلشان باشد انجام می دهند و یا همچنین هر گناهی دارد که بخواهند می کنند و سپس با دعا کردند از خدا می خواهند که آن را برطرف کند.
حتا بی دین ها و کافر ها و همچنین مراجع تقلید هم این اشخاص را کثیف ترین انسانهای روی زمین عنوان می‌کنند.
باید به یاد داشته باشیم که اگر یک شخصیت مذهبی هستیم نقش مذهب را در زندگی خود به گونه ای پیاده نکنیم که دیگران این حس بد را داشته باشند هم نسبت به دین هم نسبت به خود ما چه حد تا از دین هم ناراضی باشند و آن را پس بزنند.
سعی کنیم یا کاری انجام ندهیم و همیشه خدای خود و دین خود را در درون دل و قلب خود به کار ببریم زیرا همه انسان ها می دانند که تمامی ادیان عنوان کردند که خدا نوری را در دل ما به وجود آورده که هرچه از او بخواهیم هر چه در دل خود بگوییم خدای متعال آن را می شنود و به آن گوش می دهد.

 

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲