تفسیر نقاشی کودک از دیدگاه روانشناس و مشاور کودک

تفسیر نقاشی کودک از دیدگاه روانشناس و مشاور کودک

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲

 

 

تفسیر نقاشی کودکان همه جالب به نظر می رسد و بعضی از والدین مخصوص مادران این را امری بزرگ می دانند و به آن توجه میکنند چه خوب است که بعضی از مادران به کیفیت و نوع اهمیت زندگی بچه شان یت بالای می‌دهند و حتی نقاشی کودکان خود را مورد تفسیر و توجه قرار می دهند به گونه ای که نوع پیشرفت ذهنی و تکامل مغزی کودکشان جا مطرح می‌شوند و این نوع پیشرفته فرزندان خود را به خوبی به چشم می‌بینند.
مثلاً اولین مرحله از تفسیر نقاشی کودکان خط خطی کردن آن است به طور مثال کودک عمو من مرض کاغذ را توجهی ندارد و خط های خمیده یا صاف یا بصورت عمودی یا افقی می کشد.

در مرحله دوم از ۱۶ تا ۲۰ ماهگی شروع می شود به طوری که وقتی کاغذی جلوی کودک خود میگذارید کودک توجه به فرم و کیفیت خط ها می کند و سعی دارد در مرکز کاغذ بیشتر کار کنند و همچنین اشکالی را در آن بکشد.

در مرحله سوم به خاطر دید بیشتر فرزند او احتمالا شکل هایی جدید همچنین حلقوی و یا بیضی شکل و همچنین نقطه گذاری و تکرار آن چه را که انجام داده می کشد.

در مرحله چهارم که از دو سالگی به بعد شروع می شود شامل کشیدن اشکالی مانند شکل های قوس دار و یا اشکال زاویه دار خطای مستقیم نقطه گذاری و یا همچنین ترکیبی از همه این اشکال باشد در این مرحله کودک اندازه های اشکال را تغییر میدهد و یا بهترین خلاقیت کودک این است که اعضای داخلی یک جسم را میکشد و همچنین اشیا را تصور و به صورت تصویر می کشد بارها شده است و فرزندان پدر و مادر و همچنین خود را در کاغذ می کشد.
در مرحله پنجم کودک خطای کشیده شده را نام گذاری می کنند ممکن است حروف الفبا را که فراگرفته بنویسد و یا از دیگران بخواهد که برایش نامگذاری یا بنویسند همچنین کودک علاقه زیادی جهت رنگ آمیزی در آنها دارد که این یکی از عامل های رشد می باشد که کودک دیده باز تری پیدا کرده.