خوشبین بودن از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

خوشبین بودن  از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

منفی بافی و بدبینی علاوه بر اینکه باعث ایجاد احساس ناخوشایند برای شما و دیگران می شود، می تواند با برانگیختن احساس استرس، نا امنی و عدم اعتماد به دیگران، حقیقتا باعث بروز اتفاقات ناخوشایند و ناگوار در زندگی شخصی شما شود. اگر این اتفاقات بد حاصل بدبینی شما به دیگران و در نتیجه پرخاشگری شما به دیگران نباشد، خود این افکار منفی شما را به سوی اتفاقات بد هدایت می کند و اتفاقات ناگوار را به سوی شما روانه می کند. دیدن تنها جنبه های منفی هر چیزی، می تواند باعث شود که موقعیت های خوب زندگی را از دست بدهید و از حل مشکلات موجود و غلبه بر آنها غافل شوید.
مطالعات نشان می دهد که احتمال پیشرفت بیماری های مزمن در افراد بدبین نسبت به افراد خوشبین بسیار بیشتر است. فرد خوشبین به نور و روشنایی انتهای تونل نگاه می کند. اگر شما همیشه نگاه بدبینانه ای به دنیای پیرامون داشته اید، دوستان و موقعیت های خوب خود را از دست داده اید و حال از این وضعیت خسته شده اید؛ ما در این مقاله قصد داریم راه هایی را به شما نشان دهیم که به شما کمک میکند با سعی و تلاش به فردی خوشبین بدل شوید.

نواهای درون ذهن شما
آن نـدای درونـی ذهـن شـمـا کـه زمـزمـه مـی کـنـد، هـر چـیزی امکان پذیر است بـجـای غیر ممکن است، یا چه روز خوبی است، بجای زندگی سخت است همانـند نوری برای گذشتن از پیچ و خم دشواریهای زندگی یاریتان میکند.خوش بینی محض در افراد بصورت نادر یافت شده و چنین اشخاصی اغلب مـورد پـسند دیـگـران نیستند. ما کسانی که دائما در حال خوشحالی و شـادمـانی هسـتـند را مـورد تـمسخر قـرارداده و خـود آشـکارا بـخاطر بـدی هـوا یـا کـمبـود چای در دفترکار دچار تردید میشویم. در حـیرتیم که آنها چگونه میتواننـد دنـیا را آنگونه که هست نبینند؟ — دنیایی که مملو از ناملایمات و بی عدالتی است.خوب، حقیقت این است که آنها عقـیـده دارند که دنیا به همراه مردمانش دارای عیوب و کاستی می باشند، اما به سـادگی تمرکز روی چیزهای خوب را برمـی گـزینـند. و چنین دیدگاهی فواید بزرگی را بدنبال خواهد داشت؛ سلامتی بهتـر، انـرژی بیـشتر، خلاقیت، توانایی های حل مسئله و یک حس کلی سرور و شادمانی.بنابراین، آیا میتوانیم یک سوئیچ خوشبینی کوچک را در ذهنمان روشن کرده و بلافاصلـه شاهـد اثـرات و نـتایج مطلوب آن باشیم؟ متاسفانه آنـقدرهـا هـم سـاده نـیـست — امـا روشهـایی وجود دارند که بتوان با آنها مثبت بـودن را تـمـرین کـرده تـا بـصورت واکـنـشی طبیعی در بیاید و منفی نگری را تقلیل دهد

افکار خود را تغییر دهید
در مورد رویدادهای ناگوار مداوم فکر نکنید. اگر رئیستان شما را از کار برکنار کرد و یـــا در یـک امتـحــان مهم قبول نشدید، توصیه ما این است که با انجام کاری لذت بخـش افـکـار خود را از مشکلاتتان دور کنید چون تفکر به مسائل در چـهـارچـوب مـنـفی ذهن منتهی به یافتن راه حل های کمتر خواهد شد .با کـمک کردن بـه احـوال خـود و کـسب اعتماد بنفس، افـرادی کـه دارای تمایلات بدبینانه هستند می تـوانند خود را آزاد سـاختـه و خـلاقانه تـر فکر کنند. برای اغلب مردم بدست آوردن چنین روحیه ای فقط چند هفته طول میکشد، اما بمحض یادگیری تــکنـیـک خوش بینی، دیگر برگشت به بدبینی بعید خواهد بود .

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲