شوخی کردن از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

شوخی کردن از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

شوخی کردن
شوخی کردن همیشه و همه جا قشنگ نیست. خیلی از اشخاص هستند که طبع شوخ دارند و همیشه و در همه حال حتی مواردی که وضعیت به گونه ای جدی می باشد این اشخاص دست از شوخی کردند برنمی‌دارند.
شوخی کردن همیشه آدابی دارد یعنی به طور مثال ما باید این را بدانیم که همیشه با هر شخصی نمی‌توانیم شوخی بکنیم زیرا به دلایل اینکه شاید ما آن شخص را نمی شناسیم یا طرف جنبه ی شوخی کردن ندارد یا از شوخی کردن بیزار است.
پس حواسمان باشد که باید با چه اشخاصی شوخی کنیم.
خیلی از افراد هستند از شوخی کردن با کسانی که در اطرافشان هستند دلخورند.
مثلا وقتی به جای می روند نگران این موضوع هستند که طرف مقابلشان با شوخی کردن های بیش از حد اعصاب طرف مقابل را خورد کند. به خاطر همین مسئله سعی می‌کنند  که به مکانهایی که یکسری از اشخاص دست از شوخی کردن برنمی‌دارند نروند.
به قول معروف از قدیم گفته اند که شوخی کردن هم حدی دارد. خیلی از افراد هستند که حتی  این حرف را هم ندیده گرفته و باز هم دست از شوخی کردن های بی مورد و اعصاب خورد کن برنمی‌دارند. و دائم در حال شوخی کردن میباشند.
با چه افرادی شوخی کنیم؟
اصولا شوخی کردن همانطور که ذکر شد حدی دارد. یعنی ما نمی توانیم با شخصی بیش از حد جنبه یا بیش از حد گنجایش خودمان با طرف شوخی کنیم. به طور مثال ما همیشه دوستانی در نزدیک خود داریم که با آنها راحت هستیم و گاهی زمان خود را با انها سپری می‌کنیم .
همانطور که خدمت شما عرض کردیم شوخی کردن با هر کسی مناسب نیست اول باید طرف را به خوبی بشناسیم اخلاق و جنبه ی طرف را به خوبی آگاه باشیم و همچنین با سنجیدن و شناخت بتونیم با‌ شخص شوخی کنیم.

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲