کودکان ترسو از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

کودکان ترسو از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

 

کودکان ترسو
کودکان ترسو چرا همیشه از یک اتفاق یا از هر چیزی ترس و هراس دارند.
خوب خیلی از ماها دیدیم و شنیدیم که درد فامیل و آشنایان فرزندانی دارند که ترسو می باشد یا از هر اتفاقی می ترسند.
در ابتدا باید بررسی کنیم ببینیم که کودکان ترسو از چه چیزی ترس و هراس دارد ابتدا آن مسائلی را که باعث می شود کودکان از آن بترسند را جویا شویم و سپس آن مشکل را برطرف کنیم.
چگونه به این قضیه پی ببریم؟
کار بسیار ساده است ابتدا ما باید با کودک خود صحبت کنیم متوجه بشویم ببینیم آیا کودک از قضیه ای که ترس دارد صحبت می کند یا خیر.
اگر از گفتن آن هراس داشت باید آن را بررسی قرار دهیم و اگر آن را بازگو کرد می‌توانیم مشکلات آن را رفع کنیم اگر کودک علت ترسیدن خود را بیان کرد ما با توجیه کردن و توضیح دادن به کودکان آن را برطرف می کنیم ولی اگر مشکل برطرف نشد می‌توانیم با یک روانشناس در میان بگذاریم.
حال آنکه اگر کودکان ترسو علت ترسیدن خود را بازگو نکردند یا حتا متوجه آن نشده اند و یا همچنین نمی خواهند آن را بازگو کنند ما باید آنها را رها کنیم و آنها را به حال خودشان بگذاریم.
در ابتدا و اولین قدم باید کودک را از دور تماشا کنیم کارهایی که کودک انجام می دهد را به خوبی نگاه کنیم سپس تمامی اتفاقاتی که می افتد و باعث ترسیدن کودک می شود را به خاطر بسپاریم.
به طور مثال احتمال دارد کودک شما فقط از صدای ماشین لباسشویی یا سشوار یا آبگرمکن و یا دستگاه ها و قطعات و چیزهایی که در خانه هستند بترسد.
خودداری از خیلی از کودکان هنوز با خیلی از عکس ها به خوبی کنار نیامده اند اینکه به دلیل داشتن توهمات ذهنی آن را یک مسئله بزرگ می‌دانند و از آن میترسند.
این مسئله به مرور زمان رفع می شود و کودک پس از مدتی متوجه این قضیه می‌شود که این یک توهم بوده.
ولی ما باید قبل از همه این کارها دست کودک خود را بگیریم آن را کنار چیزی که از آن میترسد ببریم و کودک را با آن و سیله بسیار آشنا کنیم و یا حتی تا کودک را با آن وسیله دوست کنیم.
به طور دقیق برای کودک توضیح دهیم که از چیزی که می ترسد چقدر برای ما مفید است و هیچ گونه ترسی ندارد.
این را به خاطر داشته باشید که ما حتماً باید متوجه این قضیه بشویم که کودک ما از چه چیزهایی می ترسد آن را سریعا متوجه بشویم و سپس سریع آن را از بین ببریم تا کودک در آینده دچار فابیو نشود.

 

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲