شوخ طبع از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

شوخ طبع از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

شوخ طبع
شوخ طبع بودن آیا همیشه قشنگ است؟؟
خیلی‌ها از افراد شوخ طبع لذت می برند باید بگوییم که بیشترین کسانی که از اشخاص شوخ‌طبع لذت میبرند خانمها و دخترها می باشند.
در رده بعدی کودکان و فرزندان هستند که انسان های شوخ طبع را دوست دارند.
شوخ طبعی اتفاقاً خیلی هم لذت بخش است کسانی که در کنار افراد شوخ طبع هستند از شاد بودن و خندیدن و خنداندن آنها لذت می برند و همیشه نشستن در کنار افراد شوخ طبع لذت بخش است.
حتما شنیدید که می گویند آدمهای شوخ طبع بسیار غمگین هستند می‌توانیم ما هم موافق این حرف باشیم ولی به این مسئله نمی پردازیم.
یک توصیه بزرگ برای افراد شوخ طبع آن هم این است که باید مراقب باشند که شوخ طبعی آنها به کسی ضرر نرساند یا کسی را مسخره نکنند و یا همچنین باعث دلخوری دیگران نشود.
تمسخر کردن کاری بسیار زشت و به دور از شوخ طبعی است و کاملاً مجزا از یکدیگر می باشند خطا در دین اسلام هم گفته شده که خندیدند و شاد بودند بسیار مهم است اگر حس می کنید گاهی اوقات دلتان گرفته یا ناراحت هستید داشتن چند دوست داشت شوخ طبع می تواند به شما کمک کند.

اگر نمی توانید مثل این گونه اشخاص شوخیه زیبا بکنید و دیگران را خوشحال و شاد می‌کنید سعی کنید به هیچ عنوان کاری را که در آن تخصص ندارید انجام ندهید زیرا باعث دلخوری دیگران می‌شود.
افراد شوخ طبع اصولاً به طور غیر ارادی این خصوصیات را دارا هستند و هر کسی نمی تواند به اندازه آنها انقدر مسلط و تبحر داشته باشد پس سعی نکنید با شوخی های بی مزه دیگران را ناراحت کنید و همچنین با شوخی های بی مزه اعصاب دیگران را خورد کنید.
اگر در شوخی کردن متوجه این قضیه نمی شوید که آیا به کسی ضرر می رساند یا نه به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲