بی پولی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

بی پولی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

 

بی پولی
بی پولی درد بزرگ می باشد خیلی از معادن ها هستیم که در این درد بی پولی را زیاد می کشیم.
اینکه خودمان بی پول شده ایم و یا اینکه بی پول هستیم با هم فرق می کند اگر چه بی پول شده باشیم چه بی پول هستیم در هر دو خودمان مقصریم.
اینکه بی پول هستیم خواب باید زیاد تلاش کنیم پول بیشتری به دست بیاوریم تا از بی پولی در بیایم اینکه بی پول شده ایم یعنی زیادی خرس کردیم و اسراف کردیم ؛ در جامعه بشریت از بدو تا به الان بحث بی پولی و پولداری مطرح بوده به قول معروف بالا نشین و پایین نشین.
درست است ما نمی‌توانیم با بی پولی خود را با پولدار ها مقایسه کنید ولی جایگزین‌های هم می‌توانیم در کنارش داشته باشیم مثلاً با داشتن دلی خوش زندگی سالم سلامت کافی و یا همچنین اخلاق و رفتار خوب داشتن دوستانی خوب سپری کردن روزها و شبهایی با آرامش در کنار خانواده قطع نمی توانند در کنار بی پولی تا مرهمی باشند برای ما آدمها.
اما خیلی‌ها هستند این را نمی‌پسندند و قبول ندارند و بازهم در طمع پول هستند.
خود طبیعت کاری بسیار خطرناک که اینجور اشخاص را وادار به حتی  دزدی هم می کند کاری بسیار زشت و ناپسند اگر انسان درد بی پولی در غرق بی پولی به میرد بسیار شرافت دارد که با دزدی در غرق پول بمیرد.
درست از خیلی‌ها می‌گویند و حق دارند که این بی پولی فشار زیادی آورده کند سال ها را مجبور به کارهای ناپسند کرده ولی ما باید بگوییم که خیلی از افرادی هم که در این دنیا هستند از اول هیچی نداشتند و با تلاش و کوشش بسیار فراوان توانسته اند خود را به یک جایگاه مناسبی برسانند پس چه بهتر است ما هم با سعی و کوشش و تلاش بتوانیم خود را در یک مرحله مناسب در زندگی پیدا کنیم نه اینکه یک جا بنشینیم و بگوییم پول نداریم.
خیلی‌ها هستند که حتی دولت را مقصره این بی پولی ها می‌دانند ما در اینجا بحث سیاسی نمی‌کنیم ولی هیچ وقت نمی توانیم اشتباه دیگران را آن را بر گردن خود بیاندازیم و بر اساس آن پیش برویم.
زندگی بی پولی و با شرافت صدها مراتب بهتر است از زندگی با پول و…

 

 

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲