چاق بودن از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

چاق بودن از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

 

چاق بودن
چاق بودن  همیشه در خانم ها و یا کمی هم در آقایان یک موضوع خیلی بزرگ بوده که در حدود ۱ آمار گرفته شده می توان گفت نزدیک به نیمی از جهان از نظر جسمی چاق هستند.
در این درصد از آمار تقریبن نیمی از آنها تلاش کرده اند که لاغر کنند یا اینکه رژیم گرفته اند یا ورزش یا هر دو.
از این درصد می‌توان گفت حدود ۸۰%شکست خورده اند و نزدیک به ۲۰ درصد توانسته اند که خود را از حالت چاق بودن در بیاورند.
این که چاق بودن خیلی از افراد راحت تا ناراحت و افسرده کرده طبیعی است زیرا در مهمانی ها بیشتر در چشم هستند در نزد دوستان مورد تمسخر قرار می گیرند از همه مهمتر لباس های مناسب کمتری برای آنها پیدا می‌شود.
این مشکل باعث شده است که از نظر ظاهری هم در چشم باشند هم مورد تمسخر.
ولی اینها را اگر به کنار بگذاریم ما می توانیم در رابطه و بزرگترین مشکل چاق بودن صحبت کنیم آن هم این است که چاق بودن سلامتی را به شدت در خطر می اندازد.
انواع و اقسام بیماری ها یکی از دلایل آن چاق بودن و پرخوری می باشد.
اگر یک نگاه به بیمارستانها دکتر ها و اطرافیان بندازید متوجه میشوید که این چاق بودند چقدر تاثیر دارد  که  حتا انسان را به بیماری های فراوان از جمله بیماری‌های فشار خون دیابت بیماری های قلبی سکته قلبی سکته مغزی چربی بالا تنگی نفس و غیره مبتلا می کند.
اینکه نمی توانیم خود را از چاق بودن رها کنیم و تن استاندارد و لاغر داشته باشیم  نداشتن انگیزه می باشد و همچنین راه صحیح و لاغر کردن را به خوبی یاد نگرفته ام چه خوب است که برای داشتن انگیزه و روش صحیح پیش یک روانشناس رفته و با مشاوره باغان بتوانیم چاق بودن خود را درمان کنیم به یاد داشته باشیم همه ما می توانیم چاق نباشیم.

 

 

 

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲