هدف در زندگی از دیدگاه مشاور خانواده

هدف در زندگی از دیدگاه مشاور خانواده

هدف در زندگی
هدف در زندگی اصولاً ارکان اصلی زندگی همه ما انسان‌ها می‌باشد  که ما زندگی خود را بگونه ای برپا می‌کنیم و با روش‌های به پیش می‌رویم که با هدف‌های بزرگ‌تری در زندگی برخورد کنیم یعنی ما همیشه در ذهن خود هدف های بزرگتری را می پرورانیم تا با رسیدن به آن به اوج و رویاهایی که در سر داشتیم و آرزوهایی که برای زندگی در آینده داشتیم را برسیم.
اما اصولاً خیلی از افراد که این روزها خیلی هم تعدادشان زیاد می‌باشد مشکلات بزرگ در زندگی دارند یعنی ابراز این حرف را می کنند که ما نمی‌توانیم در زندگی به هدف های خود برسیم و نمی‌توانیم حساس به هدفهای بزرگ تر از آن چیزی هم که در ذهن داریم برسیم.
مشکل چیست آیا مشکل این اشخاص می باشند آیا مشکل هدفهای می باشد که آنها برگزیده اند و یا مشکل راههای می باشد که برای رسیدن به هدف های بزرگ در زندگی است؟؟
آیا آنها نمی‌توانند هدفهای بزرگ در زندگی را به خوبی پیدا کنند و راههای رسیدن به آن را نمی‌توانند درست به پیمایند؟
جواب بله می باشد یکی از این هایی که گفته شد عواملی است که باعث می‌شود بعضی از اشخاص هدف در زندگی را پیدا نکنند و گریبان مشکلات زیادی شوند.
خیلی ها سوال دارم که برای رسیدن به هدف های زندگی چه کار باید کرد پاسخی می باشد که در ابتدا ما با خود صحبت کنیم و با خود کنار بیاییم و ببینیم که چه چیزهایی داریم چه خصوصیات و چه خصلت هایی داریم آپشن ها و هنرها و تخصص های خود را در دست داشته باشیم سپس با داشتن یک کاغذ و یک قلم خودکار آنچه را که در ذهن و رویا داریم بنویسیم همه نیازهای خود را در یک کاغذ نوشته و جمع‌آوری کرده سپس بر اساس اولویت بندی و اولویت هایی که در زندگی مهم تر هستند به صورت جداگانه نوشته به طور مثال چند تا از این ها را بررسی می کنیم.
مثلاً شخصی دارای این چنین خصوصیاتی می باشد
این شخص عاشق نقاشی کشیدن و هنرهای نقاشی می باشد. بیشتر گرافیکی کار می کند و وضع مالیه نامناسبی دارد.
رویاهای بزرگی در زندگی دارد مثلاً داشتن یک گوشی مناسب داشتن یک ماشین خوب و یا خونه.
در ابتدا باید بدانیم که همه اینهایی که ذکر شد آرزو و رویاهای طرف می باشد اینها را باید به هدف تبدیل کرد و برای رسیدن به آن تلاش کرد.
این شخص می تواند با جمع آوری مقداری پول و همچنین پول قرض کردن از خانواده یا دوستان و همچنین با کلی تحقیق و تلاش یک دستگاه تاتو خریداری کرده و سپس مشغول زدن تاتو شود.
با استفاده از این هنر و تخصص خود می توانند پول هایی که از زدن تاتو به دست می‌آورد را جمع آوری کرده و بر اساس اولویت بندی هایی که انجام داده به هدف های خود درزندگی برسد.

 

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲