دلبستگی از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

دلبستگی  از دیدگاه روانشناس و روانپزشک

 

دلبستگی
دلبستگی و تبعات آن
دلبستگی همیشه یک موضوعی بزرگ در مورد روانشناسی و مشاوره بوده زیرا خیلی از دخترها و پسرها این روزها به کلینیک روانشناسی مراجعه کرده و در خصوص دلبستگی های خود با یک روانشناس مشاوره کرده.
حال باید علت اینکه چرا این روز ها بین دخترها و پسرها دلبستگی ایجاد می‌شود و این اشخاص به روانشناس مراجعه کرده و درخواست مشاوره دارند را جویا شویم.
خوب طبیعی است که همه انسانها از بدو تولد تا پایان عمر شوق زندگی را دارند که با دلبستگی های خود به شخصی یا چیزی به امید آن زندگی بکنند.
اما متاسفانه اکثر این اشخاص یا به بن بست خورده و یا شکست می خورند علت های فراوانی وجود دارد که همه ما انسان ها پس از دلبستگی شکست میخوریم در مرحله اول باید این مورد را بیاموزیم که دچار‌دلبستگی شدیدی نشویم و باید بدانیم که به هر چیزی و هر کسی دل نبندیم همه ما انسان ها با توجه به خواندن کتابها تجربه علمی بیشینه قدیمی و سخنان و همچنین مشاوران و روانشناسان و همه بزرگترها حتی و پدر و مادر این توضیح بزرگ را دارند که به هیچ عنوان به کسی دل نبندیم.
آیا این درست است که ما تا آخر عمر دل نبندیم؟
پاسخ خیر می باشد ما باید مقدار دلبستگی خود را به هر چیزی رعایت کنیم و در آن افراط نکنیم.
به طور مثال مخصوصاً در آقا پسر ها باید این علم را به او بیاموزیم که اگر در جایی از خانومی خوششان آمد متوجه آن قضیه باشند که به هیچ عنوان دچار دلبستگی شدید نسبت به آن شخص نشوند.
هر وقت اسم دلبستگی در میان بوده عکس رند با چندین کلمه بیشتر آشنا می شویم به طور مثال عاشق شدن جدایی دختر پسر ازدواج طلاق شکست عشقی و غیره.
همیشه نمی‌توان به شهر دلبر است گاهی اوقات چه کسانی هستند در زندگی ما چه می بینیم دلبستگی شدیدی هست و به اشیاء و یا حیوان خود دارند.
اشخاصی هستند که به طور مثال علاقه شدیدی به سگ در خانه دارند و دلبستگی شدیدی نسبت به حیوانات خانگی امثال سگ و گربه دارند.
اما مهم‌ترین دغدغه همه انسانهای روی زمین دل بستگی به جنس مخالف می باشد.
و از قدیم الایام تا به امروز این مسئله یکی از دغدغه‌های بین خانم‌ها و آقایان نیز می باشد.
آیا راهکارهایی مناسب برای فراموش کردن وجود دارد آیا راهکارهای مناسب برای از بین بردن دلبستگی شدید وجود دارد آیا راهکارهای مناسب برای طریقه درست و اساسی دلبستگی وجود دارد؟؟
پاسخ بله می باشد و جواب از نظر کارشناس و یک روانشناس جواب بله هست. اینکه تک‌به‌تک بخواهیم هر کدام موضوع را توضیح دهیم نیاز به شرایط و عوامل گوناگونی دارد یعنی به طور مثال هر شخصی بستگی به نوع و نیازهای دلبستگی او باید پاسخ دهیم.
یعنی اگر کسی گریبان این مشکل شده باید با مراجعه به کارشناس روانشناسی و کلینیک های مرتبط نیاز و مشکل و خواسته خود را بیان کرده و با مشاوره های عالی از این مشکل بزرگ خارج شوند.

 

مشاوره خانواده و ازدواج تلفن:۰۲۱۲۶۸۵۱۵۴۳- ۲۶۸۵۱۲۸۶ ۰۲۱مشاوره تلفنی رایگان نیاوران، چهارراه مژده،نبش نجابت جو،پلاک۳۵۲